Scump, doamna, scump! Ce spun reclamele despre noi
Reclamele se adreseaza evident oamenilor. Sunt in asa fel concepute incat o felie cat mai mare din populatie sa se regaseasca in ele si sa dea navala in magazine. Publicitarii trebuie sa cunoasca foarte bine omusorii carora li se adreseaza, pentru a sti cum sa-i convinga sa bage mana in buzunar.
Cu alte cuvinte, gandita invers situatia asta, daca ne uitam la tipicul reclamelor unui post, ne dam seama destul de corect, cam ce fauna de oameni ii urmareste programele. Si, cu o reclama de aici, cu una de acolo, ajungem incet-incet sa ne dam seama si cam ce fel de specii populeaza tarisoara noastra. Draga de altfel. Nu ca n-am sti, dar inca o sursa nu strica niciodata.
Nebuni, tarani, manelisti, tupeisti, fitosi, copii rasfatati si, din cand in cand, cate un domn. Pe larg, in cele ce urmeaza.
Reclamele disecate
Nebunii au luat cu asalt micile ecrane. "Scump, doamna, scump. Dincolo era mai ieftin". Asta e textul central al unei reclame, la Altex, care a fost difuzata la greu, dar care a facut si multe furori. Un tip innebunit de preturile mici ale firmei, ajunge la "sing-sing" de cat de varza ii e creierul cu preturile astea. Si-i spune replica respectiva chiar unei doctorite.
Sigur ca e o reclama menita sa atraga atentia, dar dincolo de asta, ne crede destul de tampiti pe noi cei care ne uitam. Adica trebuie sa punem boticul la elucubratiile unui nebun. Sigur ca un om mai sarac cu duhul o poate gasi chiar tare. Probabil lui i se adreseaza. Si probabil ca sunt destui, nu?
Imi amintesc de o alta reclama, cea la coniacul Unirea. In care Dorel e cel mai fraier, iar ei/noi ceilalti suntem niste smecheri care facem misto de el. Succesul a fost fulminant, date fiind serialele noi pe care le-a avut reclama cu Dorel. Reclama este totusi funny, nimic de zis...
Despre manelisti nu ne indoim ca exista... Stim cu totii despre ei, despre influenta si calitatile lor. Si ca sunt la tot pasul, am constatat. Dar chiar si in vise??
N-are rost sa mai insist. Ati retinut ideea. Ar mai fi de amintit totusi gospodinele rosii in obraji, infatisate de Magda Catone in reclamele la detergenti, suporterul de fotbal, mancator de seminte si bautor de bere, sau din nou de romanul smecher care nu da doi bani pe Uniunea Europeana, din reclamele la nu stiu ce bere. Astia suntem, cu astia defilam.
Nu putem uita totusi de urmatoarea reclama, care parca mai spala rusinea. Desi si ea e construita intr-un stil direct, fara prea multe menajamente. Mesajul insa parca face mai multe parale. Evident, Zaraza.
Citeste si:
- Cum sa supravietuiesti in Romania
- Bucuresteanul - un roman ingamfat?
- Romanii din strainatate - inraiti si debusolati?
Ti-a placut articolul? Aboneaza-te la RSS
0 comments:
Trimiteți un comentariu