duminică, decembrie 7

Cum am slabit aproape 20 de kilograme (1)

Nu am fost dintotdeauna un om gras. Adica am fost plinutz dar nu gras. Intamplarea a facut ca, acum cativa ani, in urma schimbarii domiciliului si a modului de viata/alimentatie, sa pun vreo 20-25 de kilograme pe mine. Si asta scurt, asa, adica in vreo 2-3 luni. Pfiu, tristete cand ma urcam pe cantar si vedeam saptamanal cum se aduna kilogramele. Nu prea aveam control asupra situatiei, pentru ca schimbarea regimului alimentar a insemnat trecerea de la tipul "mese studentesti" la cel "ca la mama acasa". Adica pe sistemul sa indopam ratza.

Ei bine, corpul asta e un organism atat de incapatanat, incat ce pui in doua luni abia daca reusesti sa dai jos in cativa ani. Cel putin asta a fost cazul meu, care a durat ceva vreme pana m-am decis sa incep batalia cu kilogramele. Iar cand am inceput, rezultatele au inceput si ele sa apara. Voi explica mai jos ce si cum, mai fac doar precizarea ca mi-am dorit sa slabesc fara sa fac eforturi prea mari si schimbari exagerate in modul de a manca. Asta in ideea ca nu voi putea face cura de slabire toata viata, iar cand renunti efectul yo-yo apare imediat, adica pui la loc tot ce ai dat jos si mai mult decat atat.

Portii mai mici

Avand astea in minte, am inceput sa ma documentez, pe Google dar nu numai, in legatura cu ce si cum. Dupa ce am citit stiva de materiale, primul lucru pe care l-am facut a fost sa reduc cantitatea de mancare pe care o bagam in mine. Inainte de a continua, trebuie sa fac precizarea ca pentru ca rezultatele sa apara asa cum isi doreste fiecare, trebuie sa existe si o stare de spirit corespunzatoare. Multi grasuti adopta stilul de mancat compulsiv. Adica pe fond nervos. Mancarea ca recompensa. Nu e bine. Deci trebuie stare generala de liniste si evitatul mancarii de nervi, cum ar veni.

Circuitul creier-stomac

Deci am redus toate portiile de mancare. Daca in mod normal mancam, sa spun, o farfurie de ceva, acum scadeam portia la jumatate si chiar mai mult decat atat. Care e smecheria? Pai se spune ca stomacul trimite creierului stimuli de foame, respectiv de satietate. Doar ca, nu stiu din ce cauza, circuitul asta creier-stomac se face foarte incet. Dureaza cateva minute bune, cel putin 10 pana ajung stimulii de la stomac la creier.


Mananci cu ochii

Exista deci asa-numitul mancat cu ochii. Iti faci o portie vizuala, iti spui cam atat mananc si nu mai mult. Vei pleca de la masa poate inca infometat (nu ar fi rau sa se intample asa) iar dupa vreo 10-15 minute vei vedea ca senzatia de foame a disparut ca prin vis. Se va intampla asa vreo saptamana, dupa care iti garantez eu ca stomacul ti se va micsora. Nu trebuie insa sa trisezi. Exercitiul asta trebuie facut constant. Sigur ca e frustrant sa pleci de la masa nesatul, cum ar veni, ca doar de-aia mananci - sa te saturi, nu? Pai da, dar asta e smecheria. Poti manca absolut orice vrea muschii tai, insa daca te tii cu sfintenie de practica asta, esti ca si rezolvat.

Mancatul seara

Bun. Asta nu e chiar tot, dar o mare parte din problema o rezolva. Ati auzit, sunt sigur de varianta ca sa nu mananci dupa 6, 7 seara... E buna si aia, se poate combina cu asta. Eu spun din experienta ca daca mananci ceva f. putin (respectand principiul de mai devreme) poti sa halesti ceva si dupa orele serii. Ideea e ca ar fi bine totusi sa nu adormi cu stomacul plin. Ca noaptea toate procesele corpului scad, inclusiv digestia, si asta inseamna ca toata mancarea se poate transforma exact in grasimea de care vrei sa scapi.

Deci asta cu reducerea mancarii este cea mai importanta trasatura. In maxim o luna vei vedea ca poti da jos chiar si 4-5 kilograme. Trebuie avut in vedere ca slabirea nu incepe brusc. E nevoie de vreo saptamana si mai bine pana cand corpul intelege ca nu are ce face si trebuie sa slabeasca. Mai intai se dau jos substante precum colagel si alti surplusi si abia apoi se va ajunge la tesutul adipos, adica grasimea.

Un pic de miscare

Nu ar strica sa faci si cate un pic de miscare, macar un 5-10 minute de alergari, chiar si pe loc prin casa. Eu am niste aparate simple cu care ma ajut sa fac miscare. Dar despre sport si alte aspecte legate de slabit intr-un post viitor, ca mai e mult de povestit pe tema asta. (Dupa ce voi scrie tot ce e de spus, voi pune dedesubt linkuri intre toate posturile pe aceasta tema). Spor la treaba si succes celor care au nevoie.

Citeste si:
- Slabesti sanatos si nu mai pui la loc in veci (2)

Aboneaza-te la RSS
Click! Adauga acest blog la Favorite



  © Blogger template 'Totally Lost' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP